Ieper 11 Km

Vandaag weer gaan wandelen. Voor de middag was het erg rustig en dacht ik van nog eens te gaan fietsen maar tegen 1 uur kwam er toch geregeld weer wind opzetten, niets dramatisch maar toch voldoende om weer voor een wandeling te kiezen. Ik snak nochtans wel een beetje naar de fiets maar wanneer er geen zicht is op continuïteit dan kies je schijnbaar toch wat makkelijker voor wandelen. Misschien dat het vrijdag wel lukt, dan wordt een rustigere dag voorspeld.

https://www.strava.com/activities/3093544573

Vorselaar – Herentals 7 Km

Vanmorgen, tegen de verwachting, dus toch te voet naar Herentals gegaan. Bij het opstaan dacht ik nog van niet maar tegen mijn vertrek was het voldoende verkalmd en het zou, volgens buienradar, nog wel even droog blijven dus ben ik toch maar gewandeld. De schade in de bossen leek wel mee te vallen, hoewel er wel eens een boom uit de weg moest geruimd worden, maar er stond wel veel water langs de kant. Ik heb me dan ook beperkt tot de verharde wegen, al heeft dat dan weer meer te maken met modder dan met water.

https://www.strava.com/activities/3088287930

risicogebied

Het Zuid Eiland van Nieuw Zeeland blijft dit seizoen schijnbaar een risicobestemming, zoals blijkt uit dit artikel uit het Nieuwsblad.

Het betreft hier geen doorgaande weg maar een doodlopend stuk zonder mogelijkheid tot omrijden. Milford Sound is waarschijnlijk één van de populairste uitstappen op het eiland. De meeste betrokkenen zijn dan ook mensen die ’s morgens voor een daguitstap vertrokken uit Queenstown of Te Anau en ’s namiddags niet meer terug geraken, dus zonder toiletzak maar bijvoorbeeld ook eventuele extra medicijnen onderweg zijn.
Uit een blik op de site van de Nieuw Zeelandse verkeersinformatie blijkt dat ook de SH6, die ook mijn trip verstoorde, alweer sinds zondag gesloten is wegens overstromingen. Ook andere wegen, die ik wel gebruikte, zijn momenteel gesloten maar daar is wel de mogelijkheid om ter plaatse om te rijden.

foto’s

De afgelopen dagen zijn heel stilletjes geweest. Niet alleen vanwege het weer maar ook omdat ikzelf niet zo best was, een beetje grieperig. Morgen zal er ook nog wel niets gebeuren maar misschien dat er woensdag wel weer gefietst kan worden, het weerbericht lijkt alvast behoorlijk.
Ik heb ondertussen wel de laatste hand kunnen leggen aan mijn foto’s van Nieuw Zeeland, een (heel) uitgebreide selectie staat nu online op: https://pbase.com/dannyc/nz2019

wandelen Ieper 15 Km

De timing van het weer zit momenteel in de Westhoek wel goed, ’s nachts regen en overdag droog. Er zat vandaag zelfs weer wat kleur in het weer. Om te fietsen stond er wel wat veel wind naar mijn zin, weer wandelen dus maar. Na weer een nacht stevig regenen koos ik uiteraard terug voor een verharde wandeling.
“Red Bull geeft je vleugels” maar schijnbaar niet genoeg om ook het leeggoed nog mee te nemen. 16 exemplaren telde ik tussen de kaai in Ieper en het sas in Boezinge, een afstand van 4 kilometer.

https://www.strava.com/activities/3050825106