langs de IJzer 49 Km

Vandaag wolken en wind, vooral wind, getrotseerd om toch een fietstochtje te maken maar ik heb dat voor de gelegenheid eens met mijn “dikkebandenfiets” gedaan en nam daarbij ook een camera mee. Er stond woensdag al behoorlijk wat water in en langs de IJzer en het leek me wel een idee om dat, na nog een extra regendag, eens te registreren. En dat gaat volgens mij dus beter met een gewonere fiets. Ook in het kanaal richting IJzer stond het water trouwens behoorlijk hoog.
Het deed me vandaag, met behoorlijk wat wolken, wind en water, wel wat aan Nieuw Zeeland denken.
Mijn snelheid lag met deze fiets een 6 Km lager dan met de koersfiets, hoewel het op de terugweg toch best wel vlotjes ging. Op de heenweg was het wel stevig stoempen.

https://www.strava.com/activities/3159164048

sportrit 79 Km

Hoera!, vandaag eindelijk nog eens echt buiten gefietst. Gisteren heb ik me, toen aan het einde van een prachtige voormiddag donkere wolken kwamen opzetten, nog laten afschrikken door de buien dreiging en voor een uurtje indoor gekozen. Ik fietste voor de gelegenheid eens mee met het vrouwen peloton en merkte daarbij geen verschil tegenover het mannen peloton van het weekend 🙂 . Achteraf gezien had ik me niet moeten laten afschrikken want tijdens mijn indoorrit werd het uiteindelijk nog best mooi weer, in Ieper toch. Je weet natuurlijk niet hoe het 20 Km verderop was.
Vandaag heb ik dus vertrouwd op de weermannen van VTM, die gisteravond voor vandaag een droge dag voorspelden, en dus nog eens voor een echte buitenrit gegaan. Af en toe werd de bewolking wel donker dreigend maar het bleef wel, zoals beloofd, droog. Verder gingen het begin en het einde behoorlijk vlotjes maar was het middenstuk best lastig, er stond toch nog wel wat wind.

https://www.strava.com/activities/3153594557

Ieper 12 Km

Gisteren heb ik me beperkt tot indoor fietsen, vandaag heb ik dan weer alleen maar gewandeld. Ik heb er dan wel terug een wat langere wandeling van gemaakt maar de 20+ wandelingen die ik vorige winter/herfst nog deed die zie ik toch niet snel meer terug gebeuren.
Volgens het weerbericht zal het dit weekend waarschijnlijk terug vooral indoor gebeuren.
Vandaag ben ik vooral blij met de foto van het boomkruipertje. Ik had deze al verscheidene keren aan het werk gezien op de vestingen maar nooit wanneer ik een camera bij had, tot nu dus. Ik dacht eigenlijk dat het boomklevertjes waren maar ik heb het voor de gelegenheid eens opgezocht en het blijken dus boomkruipers te zijn. Boomklevers blijken blauwgrijs/oranje te zijn en op en af de boom te lopen terwijl boomkruipers bruin/grijs zijn en alleen omhoog lopen om terug naar beneden te vliegen.

https://www.strava.com/activities/3138987147

Ieper 8 Km

Omdat er voor deze namiddag bredere opklaringen voorspeld werden heb ik zwaar getwijfeld om te gaan fietsen maar uiteindelijk bleef de bewolking toch te dreigend naar mijn zin. Ik hield me dus maar aan hetzelfde programma als gisteren, eerst wat indoor fietsen en daarna, voor de frisse lucht, een wandeling.
Tijdens mijn fietssessie regende het ook wat maar de wandeling was deze keer behoorlijk droog, hoewel het toch ook niet echt aangenaam fietsweer zou geweest zijn.

https://www.strava.com/activities/3133767157

Ieper 5,5 Km

Het was vanmorgen prachtig weer in de Westhoek maar de voormiddag komt me niet zo goed uit om te fietsen en tegen de middag waren de wolken en de buien terug naderend, terug geen fietsweer meer dus. Omdat het er naar uitziet dat het op korte termijn beter wordt heb ik dan maar een fiets op de rollen geïnstalleerd voor wat indoor fietsen, zonder plan of schema maar gewoon een 40 minuten fietsgevoel. Het is natuurlijk wel niet hetzelfde als buiten, voor de frisse lucht heb ik daarna dan maar een kleine wandeling rond de vestingen gemaakt. Ik dacht van tussen de buien in te gaan maar heb er toch vooral door gewandeld. Te voet vind ik dat wel wat minder erg dan met de fiets. Ik vond wel weinig foto inspiratie met dit weer op wel heel erg bekend terrein.

https://www.strava.com/activities/3130922096

sportrit 69 Km

Vandaag dus de wind nog eens getrotseerd met de fiets. Er stond dan wel wat minder dan de afgelopen dagen maar het was toch nog dikwijls stoempen, niet in het minst langs de IJzer. Normaal zou ik daar de wind in de rug hebben maar ik reed voor de gelegenheid eens in de andere richting van gewoonlijk om een vloeiender einde te hebben, wat ik ook wel gehad heb. De laatste 20 Km gingen overwegend bergaf en windaf.
Ik had niet veel later moeten vertrekken vandaag, toen ik thuis boven kwam merkte ik al vlug dat het plots wel heel erg grijs werd en ondertussen vielen ook al de eerste druppels.

https://www.strava.com/activities/3113632387

Ieper 12,5 Km

Vandaag nog eens gaan uitwaaien tijdens een wandeling. Ik heb me daar aanvankelijk eens bij laten leiden, langs de nieuwe wandelroute “Western Front Way”. Als je deze blijft volgen dan kan je, langs het westelijke front dus, helemaal tot de Zwitserse grens doorgaan maar ik ben dus een beetje vroeger teruggekeerd 🙂 . Ik zou anders vermoedelijk niet op tijd terug geweest zijn voor het eten 🙂 .

https://www.strava.com/activities/3110650217

sportrit 66 Km

Vandaag dus eindelijk nog eens op de fiets gekropen. Nochtans trok ook vandaag na de middag de wind weer wat aan en bovendien verschenen er ook al terug wat grijze wolken. Maar ik verlangde, zoals woensdag nog gezegd, schijnbaar echt wel naar de fiets en heb me dus niet meer laten tegenhouden. Met de wind in de rug was het vandaag zalig fietsen 🙂 maar het slot was, tegen de wind en met nogal wat vals plat, behoorlijk zwaar. Toch deed het deugd om nog eens te fietsen en met een gemiddelde van 28 vond ik het ook best wel goed gegaan.

https://www.strava.com/activities/3099043628