Ieper 11 Km

Eigenlijk had ik voor vandaag een grotere rit gepland. De apps van het KMI en buienradar gaven weer tegenstrijdige info maar de generale tendens van de weerberichten gisteren was toch minder en minder hevige buien voor vandaag. Toen ging het kort voor de middag toch even regenen, met grote druppels. Het klaarde daarna wel terug wat op en het droogde snel maar de twijfel was gezaaid. Het werd dus toch maar een wandeling en omdat ik ook geen zin had om met de fiets op verplaatsing te gaan deed ik mijn gewone wandeling van thuis.
Aan de ene kant heb ik nu wel wat spijt dat ik toch weer een geschikte fietsgelegenheid heb laten passeren, zoals eerder al gezegd blijft dat toch mijn eerste voorkeur, maar aan de andere kant deed ik wel weer een mooie wandeling met een serie leuke foto’s als resultaat.
Ik was er ondertussen ook van overtuigd dat de lepelaars van enkele weken geleden maar een korte stop gehouden hadden maar nu bleek dat er toch nog / terug in de buurt zijn.

https://www.strava.com/activities/5285131076

sportieve rit 68 Km

De sterke wind was eruit en dus kon er vandaag wel gewoon gefietst worden. Het was wel een beetje een gok, het KMI zag het regenen vanaf 14 uur maar buienradar pas om 17, maar ik besloot dus de gok te wagen. Ik begon er wel wat vroeger aan en ging niet te ver om het risico wat te beperken. Ik treuzelde ook nergens onderweg, wat resulteerde in nog eens een gemiddelde van ruim 30! Het zal er niet dikwijls meer uitkomen maar het kan dus nog wel, met de juiste motivatie 🙂 .
Ik kreeg onderweg wel even wat gedruppel maar niet genoeg om het regen of een buitje te noemen, je zou dus zeggen dat buienradar gelijk had. Bij het terug naderen van Ieper was het wegdek wel enigszins vochtig, daar moet dus wel een echt buitje gepasseerd zijn en dan had dus het KMI gelijk 🙂 .

https://www.strava.com/activities/5278332138

Westvleteren 35 en 9 Km

Ook vandaag zorgde de wind ervoor dat het fietsen beperkt bleef tot een verplaatsing om te gaan wandelen, wel wat verder dan gisteren. Ik reed naar Westvleteren om de Sint Sixtus wandeling te doen, met nog een kleine persoonlijke extra lus. Het was erg rustig in De Vrede en ik maakte er dan ook maar gebruik van om een nieuw six-pack te kopen.
Het fietsen was weer het minder aangename deel van de uitstap, het was soms echt vechten.

https://www.strava.com/activities/5273425257

https://www.strava.com/activities/5273482946

Ieper Gasthuisbossen – Palingbeek 20 Km

Ik had gepland om vandaag op verplaatsing te gaan wandelen maar vanwege de wat lang aanhoudende regen, ik vertrok uiteindelijk met het laatste gemiezer, en de toch wel stevige wind ben ik van gedacht veranderd. Ik vertrok dus gewoon van thuis voor een behoorlijk stevige wandeling, ik ging nog eens via de Gasthuisbossen naar de Palingbeek.
Eigenlijk resten me wat veel foto’s maar ik wou niet verder uitzuiveren, ik vind ze allemaal wel mooi genoeg.

https://www.strava.com/activities/5263600635

Ieper 14 Km

Ook vandaag koos ik weer voor een voormiddag wandeling, nog eens naar de andere vijver deze keer. Zo’n voormiddag wandeling betekent wel dat ik ’s middags wat later aan tafel ga. Mijn wandelingen duren ook wat langer tegenwoordig met mijn nieuwe lens, je staat al eens wat vaker en wat langer stil om een geluid proberen te lokaliseren of gewoon de omgeving wat beter te bekijken.
Eigenlijk was de voormiddag ook wel te fietsen geweest, met schijnbaar weinig wind, maar ik heb geen spijt van mijn wandeling. Ik heb toch ook weer enkele foto’s waar ik echt wel blij mee ben.

https://www.strava.com/activities/5250984827

Ieper 11 Km

Gisteren heb ik de wind en regen binnen uitgezeten maar vandaag moest ik wel naar buiten. Toen het in de voormiddag op een bepaald moment best goed uitzag, en dat voor de namiddag niet gegarandeerd zo was, ben ik dan maar op een ietwat ongewoon tijdstip vertrokken voor mijn wandeling. Ik deed dat wel met een degelijke regenjas waaronder ik, indien nodig, ook mijn camera kwijt kon maar dat bleek niet nodig.

https://www.strava.com/activities/5246177514

Eversambos 43 en 10 Km

Met de nog toenemende wind had ik geen zin in een rit met de koersfiets maar ik ging dus wel op verplaatsing voor een wandeling. Ik reed nog eens naar het Eversambos om van daar door het bos en langs de IJzer te wandelen. Er was vanalles dat ik dacht of hoopte onderweg tegen te komen maar een pauw was daar eigenlijk niet bij, die word je niet verondersteld in het wild te zien in België. Vermoedelijk een ergens ontsnapt exemplaar.

https://www.strava.com/activities/5236026226

https://www.strava.com/activities/5236090812