Vandaag was het eindelijk nog eens beter fietsweer, met meer zon en minder wind. Wel kwamen er in de loop van de rit wel terug wat wolken opzetten.
Ik deed het vandaag, bewust, een stuk rustiger dan de voorbije dagen. Het feest kon niet blijven duren natuurlijk, de dagen dat 30 de standaard was zijn echt wel voorbij.
sportieve rit 97 Km
Ook vandaag weer overwegend grijs maar niet zo donker als gisteren, hoewel er onderweg wel een paar grote dreigende exemplaren passeerden. Er stond ogenschijnlijk minder wind maar ik vond hem toch nog lastig, op de heenweg. Verder ging het weer best goed, voor de tweede dag op rij een gemiddelde van 30.
sportieve rit 81 Km
Het weer was nog ver van ideaal, met veel donkere wolken en af en toe wat gedruppel, maar de honger was groot dus zou er toch gefietst worden. Toen ik vertrok leek het ergste ook wel voorbij. Ik heb ook geen regen meer gehad maar wel nog geregeld dreigende wolken.
Het deed deugd om na 12 dagen(!) terug op de fiets te zitten. Het liep ook wel lekker, ondanks de wind die natuurlijk weer wel wat steviger was dan het weerbericht liet blijken. Ik maakte op het einde wel gebruik van die wind om met een extra inspanning nog eens een gemiddelde van 30 KmH te halen.
Ieper 8 Km
Ik heb een paar luie dagen achter de rug maar vandaag kon ik me, ondanks het grijze weer, toch uit de zetel wegrukken. Vrijdag had ik zo’n dag waarbij je, vooral door het slechte weerbericht, in de luie zetel terechtkomt en je daar, ook wanneer dat weer later toch niet zo slecht blijkt, niet meer uitgeraakt. Gisteren dacht ik dan weer dat ik na de middag, na ’s morgens wat inkopen doen, wel aan wandelen zou toekomen maar toen kwam de beloofde regen dan weer wel en kwam het er dus ook weer niet van. Vanmorgen lukte het dus wel, ondanks de weer negatieve vooruitzichten. Even voorbij halfweg kwam dan ook de regen, beginnend met een pittig buitje maar dan overgaand in een echte druilregen, maar dan besluit je toch weer dat het om te wandelen eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Alleen is het soms moeilijk vertrekken in die omstandigheden.
https://www.strava.com/activities/3985413489
Ieper 14 Km
Ik had gedacht om vandaag, op een droge rustige dag tussendoor, wel nog eens te fietsen maar omdat er toch wat tegenstrijdige berichten waren over mogelijke regen, volgens het KMI op TV tegen de avond maar volgens hun App mogelijk vanaf 15 en vrijwel zeker vanaf 16 uur, werd het toch weer een wandeling. Uiteindelijk was het 17 uur toen de eerste nattigheid viel. Regen kon je dat nog niet noemen, die volgde pas tegen 18 uur.
Nu, uiteindelijk ben je met zo’n wandeling ook wel een paar uur buiten en in beweging.
https://www.strava.com/activities/3973554900
Ieper 13 Km
Ook vandaag weer gewandeld maar ik heb er wel wat langer mee gewacht, eerst tot dat de regen voorbij leek en daarna maar ineens tot na de koers.
Tegen halfweg bleek wel dat ik wat optimistisch geweest was om zo ver van huis te gaan toen ik een wel erg donkere massa zag naderen. Echt zware regen viel er niet maar het werd toch wel even erg vochtig. Een eind verder was ik echter al snel terug droog, met behulp van zon en wind duurt dat niet lang.
https://www.strava.com/activities/3964234484
Ieper 10,5 Km
Er werden voor de namiddag wel buien voorspeld maar het leek me nogal gaan meevallen dus ging ik toch wandelen. Uiteindelijk zou het, behalve de wind, best mooi weer blijken te zijn.
https://www.strava.com/activities/3959021111
Ieper 8 Km
Ook vandaag, tussen de vroege voormiddag en de verwachtte late namiddag buien, weer gewandeld. Ik deed de korte versie van vrijdag, zonder de vijver dus. Ik zag langs een van de eilandjes in de vesten ook 2 ijsvogeltjes maar kreeg ze niet voor de lens, ze landden in het gebladerte en daar vond ik ze niet terug. Ik zag overigens ook langs het kanaal, tussen de 2 sassen in Boezinge, al een paar keer een ijsvogeltje. Ze schijnen dus toch behoorlijk aanwezig te zijn in de regio maar je ziet ze toch maar zelden.
https://www.strava.com/activities/3954576959
Ieper 13 Km
Ook vandaag dus weer gewandeld, ik heb wel gewacht tot ik overtuigd was dat de laatste buien voorbij waren. Verder was het in de wind vrij fris, gewoon in T-shirt, het was al even geleden dat ik dat nog eens voelde. Het lijkt er trouwens op dat mijn fietspauze nog even zal aanhouden, de volgende dagen word tenslotte alleen nog meer van die wind en buien voorspeld.
https://www.strava.com/activities/3950006547
Ieper 11 Km
Gisteren voormiddag regende het in Ieper. Na de middag was het wel mooi maar vanwege de warmte en de wind heb ik er toch maar een rustdagje van gemaakt. Ik heb dan maar passief de tijdrit gedaan maar heb me daarbij schijnbaar geforceerd, een verkeerde houding in de zetel, want ik kreeg last van de onderrug / heup. Ook vandaag had ik daar nog last van, voor niets goed zo’n rustdag 🙂 . Een fietstocht, voorover gebogen naar het stuur, leek me dus geen goed idee maar een wandeling kon wel. Eigenlijk is dat sowieso niet slecht met deze wind, misschien is het ook wel gewoon een extra excuus om niet tegen die wind te vechten.
https://www.strava.com/activities/3945390701







































































